15 juni open dag bij Sius. Kom je langs?

Van 11.00 tot 15.00 uur openen het kantoor en verschillende zorglocaties van Sius hun deuren. Zo kun je op een laagdrempelige manier kennismaken met Sius en de zorg. Tijdens een kop koffie beantwoorden we al je vragen.

Cookie instellingen

Onze website maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring. Wilt u de website bezoeken en cookies accepteren?
Lees ons privacy beleid.

Je browser is verouderd en geeft deze website niet correct weer. Download een moderne browser en ervaar het internet beter, sneller en veiliger!

Resultaten cliëntervaringsonderzoek ambulante hulpverlening 2023

In de missie en visie van Sius staat het ondersteunen van de kwaliteit van leven van de cliënt centraal. Sius gebruikt verschillende instrumenten en methoden om de kwaliteit van zorg en dienstverlening te bewaken en de tevredenheid van de cliënten te monitoren. Om een beeld te krijgen van de cliëntervaringen van de ambulante cliënten heeft Sius een cliëntervaringsonderzoek uitgevoerd met de vragenlijst van MijnMening. Onderstaand vind je de uitkomsten van het cliëntervaringsonderzoek 2023.

In 2023 heeft Sius alle ambulante cliënten Jeugd benaderd om deel te nemen aan dit onderzoek. Het cliëntervaringsonderzoek is uitgevoerd met de vragenlijst in MijnMening. 113 van de 334 ambulante cliënten aan het onderzoek. Van de Ambulant Volwassenen hebben 103 van 246 deelgenomen en van de cliënten ambulante jeugdhulpverlening hebben 10 van 88 cliënten deelgenomen.

Het totale tevredenheidscijfer is een 9,1. Dat is net zo hoog als in 2021.

Wat gaat goed?

  • 100% van de deelnemers geeft aan tevreden te zijn over de begeleiders van Sius!
  • 109 van de 113 deelnemers geven aan dat hun doelen aansluiten bij hun wensen.

Sius complimenteert de medewerkers van de ambulante teams met dit resultaat!

Deelnemers hebben ook veel opmerkingen bij de antwoorden geplaatst. Hiermee geven cliënten Sius Tips en Tops mee voor de toekomst. En dat is ook heel fijn!

Wat zijn de tips die cliënten geven?

De opmerkingen zijn geanonimiseerd en zoveel mogelijk letterlijk opgenomen in de rapportage. Een selectie van de opmerkingen is opgenomen in de Infographic.

Hoe nu verder?

Medewerkers in de ambulante teams bespreken de resultaten met elkaar. Zij hebben hiervoor aandacht voor de hoge scores voor de begeleiding en voor de opmerkingen met tops en tips voor verbetering. De ambulante cliënten kunnen een terugkoppeling van de resultaten lezen in de nieuwsbrief voor cliënten.

Terug naar het overzicht