Inloopuren 4 april 16.30-18.30 uur

Meer weten over het werk bij Sius en/of de ondersteuning die Sius biedt? Kom dan langs tijdens de inloopuren op ons kantoor in Groenlo.

Cookie instellingen

Onze website maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring. Wilt u de website bezoeken en cookies accepteren?
Lees ons privacy beleid.

Je browser is verouderd en geeft deze website niet correct weer. Download een moderne browser en ervaar het internet beter, sneller en veiliger!

Vertrouwenspersoon medewerkers

Het is van belang dat je met plezier naar het werk gaat. Wanneer je te maken hebt met een vervelende situatie op het werk en ongewenst gedrag is het belangrijk dat je weet bij wie je terecht kunt. Sius heeft een gedragscode, een klachtenregeling en een externe klachtencommissie. Er is ook een externe vertrouwenspersoon, Ada Hendriks, waarmee je in gesprek kunt gaan.

Wie kan je helpen?

Zit je ergens mee en wil je daar met iemand over praten? Praat er dan eerst over met de betrokken personen. Wil je dit liever niet? Praat dan met je leidinggevende of de bestuurder.

Er is ook een speciale externe vertrouwenspersoon. Samen praten jullie erover en zoeken jullie naar een oplossing. Lukt het zo niet? Dan kun je een klacht indienen bij de klachtencommissie.

Vertrouwenspersoon

De vertrouwenspersoon medewerkers is Ada Hendriks. In de bijlage stelt Ada Hendriks zich nogmaals voor en geeft ze aan op welke wijze je haar kunt bereiken indien dat nodig is.

Klik hier voor informatie vertrouwenspersoon.

Klachtencommissie

Wanneer je er samen niet uitkomt kun je naar de klachtencommissie gaan. Dit is een commissie met een onafhankelijke voorzitter. Jouw klacht is bij de klachtencommissie in goede handen. Zij behandelen deze zeer vertrouwelijk en houden de klacht geheim.

De leden van de commissie mogen met jou en met medewerkers van Sius praten. De commissie komt met een uitspraak of advies aan Sius. Jij hoort dan wat Sius met de uitspraak/het advies doet. In principe zal het management van Sius de aanbeveling van de klachtencommissie opvolgen. Alle betrokkenen bij de klacht krijgen daarover bericht.

Je kunt de klachtencommissie benaderen via:

Secretaris Klachtencommissie
Postbus 1697130
AD Lichtenvoorde

Hoger beroep

Als je het niet eens bent met de uitspraak van de klachtencommissie kun je in sommige gevallen in hoger beroep gaan. Dit betekent dat je jouw klacht dan aan een hogere instantie voorlegt. Sius is hiervoor aangesloten bij de onafhankelijke Geschillencommissie Gehandicaptenzorg. Zij beoordelen de klacht opnieuw en doen een uitspraak. De klachtenfunctionaris kan je daarover meer vertellen.